5. tammikuuta 2014

TJK-SÄÄNNÖT

TJK= Tämä Joutaa Korttiin Koko vuoden  kestävä ATC-korttihaaste.
Tee kortti jostakin korttiin joutavasta.
Jatkamme Hallf Way Storage blogin tapaan kierrätysteemalla. Tämä haaste on nimittäin olemassa siksi, että Tuiren haaste loppui kiireen vuoksi 2014. Ja kaikki käy mikä mahtuu kortiin. Tee korttisi. Julkaise blogissasi ja laitat linkin kyseisen viikon kommentteihin tänne.

TÄMÄ JOUTAA KORTTIIN!
Pöydällä pyörivät silput ja suikaleet, kuvat mainosjulkaisuista tai lehdistä jne. Toisaalta myös kauan päässä pyörineet ideat tai sellaiset materiaalit joita säilyttää jossain laatikon peränurkassa koska ne ovat niin herkullisia ettei niitä raaski mihinkään käyttää. Mennään siis periaattella KAIKKI KÄY! (Eikä tarvita edes hiivaa...)

Melko vapaasti saa siis kortteja haasteeseen toteuttaa.
Voihan olla, että joskus rajataan esim. jokin aihe. (Aika näyttää)

Joka toinen viikko arvotaan extra-kortti kahden edellisen viikon osallistuneiden KORTTIEN kesken, eli jos olet tehnyt molemmat kortit sinulla on kaksi arpaa.
Kyseessä on siis aina pariton ja parillinen viikko. Ja parittoman viikon alussa on edellisen kahden viikon EXTRA-kortin arvonta. Sen parittoman viikon kortin saa kaikin mokomin julkaista myös vasta parillisella viikolla. Aika loppuu vasta parillisen viikon päättyessä.

Silpputehtaan molemmat kortit ja EXTRA julkaistaan parittoman viikon aluksi.  postaukset ja linkki jomman kumman viikon kohdalle. Voit laittaa myös molemmat kortit yhtäaikaa. ( Monet laittavat sekä parillisen että parittoman viikon kortin yhtä aikaa samaan kommenttiin. Käy se niinkin.)

EXTRAA jokaiselle joka tekee kortteja jälkikäteen. Siis jos haluaa osallistua ihan joka viikko ja kyseisen viikon arvonta on jo ohi on edelleen mahdollista saada Silpputehtaan Extra niilläkin korteilla.
Jokaisesta kortista saa lisäarvan seuraavaan arvontaan.

Vuoden 2014 lopussa arvottiin SUPER EXTRA 10 ahkerimman osallistujan kesken sekä kaikkien haasteeseen vuoden kuluessa osallistuneiden kesken.

3 kommenttia:

  1. Mä en ihan ymmärtänyt näitä sääntöjä, jotenkin niin monimutkaiset mun aivoille. Muistan koulustakin, että kirjalliset matikantehtävät oli mulle aika ylivoimaisia. Lisähaastetta tuo sekin, että pitäisi olla ylimääräiset silput ja muut käytössä, vaikka mun materiaalit on rajatut ja kun haasteessa on aihe, niin mun pitää kuitenkin valita niitä, mitkä sopii aiheeseen. Mutta toisaalta tuossa sanotaan, että kaikki käy. Joten sillä periaatteella tein tämän elämäni toka ATC-kortin. Laitan sen ihan just mun blogiin.

    VastaaPoista
  2. Niin ja sekin jäi vähän epäselväksi että tehdäänkö joka viikko heinäkuun ajan tähän samaan aiheeseen vai vaihtuuko aihe viikottain tai joka toinen viikkko.

    VastaaPoista
  3. Kiitos selvennyksestä <3 Vähän mä ajattelinkin, että vapaus on, mutta liiankin tunnollisena ja sääntöjä yleensä tarkasti noudattavana ihmisenä piti varmistaa. Mä en kyllä taida osata siltikään tehdä haasteen ulkopuolelta kun olen niin juurtunut noudattamaan sääntöjä :D :D :D mutta ehkä pikkuhiljaa uskallan siinäkin asiassa kehittyä kunhan jatkan tätä ATC-kortteilua :D. Eli onko mulla siis tämä viikko vielä aikaa tehdä tähän haasteeseen kortti tai vaikka sarja?

    VastaaPoista